VUT100 Cobra jest spełnieniem marzeń każdego pilota,

który z tęsknotą upatruje samolotu

godnego spełnić wszystkie jego wymagania.

Z naszym samolotem będą mogli Państwo doświadczyć

chwili wolności oraz ucieczki od problemów codziennego życia!

Dobrze zrównoważone parametry

VUT100 Cobra charakteryzuje się optymalnie dobranymi parametrami lotu. Podczas rozwoju prac na tym modelem skupiliśmy się nie tylko na prędkości lotu, ale także na komforcie kabiny oraz innych aspektach ergonomii. Jego zaletą są niskie koszty eksploatacji i duży zasięg lotu.

Doskonały kształt

Kształt samolotu został zaprojektowany i zoptymalizowany tak, aby osiągnąć najlepsze właściwości aerodynamiczne. Sterowność, stateczność, prędkość oraz charakterystyka lotu to podstawowe parametry, które bierzemy pod uwagę w trakcie rozwoju optymalnego kształtu naszego płatowca.

Luksusowe wnętrze

Dzięki odpowiednim wymiarom oraz wysokiemu poziomowi komfortu kokpitu samolotu, możemy konkurować z wygodami jakie oferują producenci samochodów wysokiej klasy. Wygodne skórzane siedzenia są wyposażone w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa. Przestrzeń z tyłu wraz z siedzeniami umożliwiają wygodną podróż dla dwóch dorosłych osób.

Dwie wersje

Cobra dostępna jest w dwóch wersjach różniących się zespołem napędowym. Samolot w konfiguracji VUT100-120i jest wyposażony w silnik Lycoming IO-360-A1B6 (200 KM) oraz regulowanym w locie śmigłem Hartzell. Wersja VUT100-131i to przede wszystkim dużo większa moc, bo aż 315 KM, którą osiąga dzięki modelowi Lycoming IO-580-B1A.

Niskie koszty eksploatacji

Samoloty Cobra są zaprojektowane tak, aby umożliwić szybki i łatwy dostęp do różnych części płatowca wymagających kontroli i konserwacji. Również liczba węzłów przeznaczonych do inspekcji oraz regulacji została zminimalizowana. Z tego powodu ilość kontroli technicznych oraz niskie koszty utrzymania są głównymi czynnikami łatwej i przyjemnej eksploatacji tego statku powietrznego.

Wytrzymała konstrukcja

Kadłuba tego samolotu jest wytwarzany z tradycyjnych materiałów takich jak duraluminium. Struktura został zaprojektowana za pomocą systemów 3D i zoptymalizowana przez zaawansowaną metodę elementów skończonych (MES). Rezultatem jest solidna, mocna, odporna na korozję i bardzo lekka konstrukcja nowej generacji, która zapewnia komfort, bezpieczeństwo oraz długą żywotność płatowca.

Awionika

 
 
 
Model VUT100-120l VUT100-131l
ICDS-10 PFD Standardowo Standardowo
ICDS-10 MFD Standardowo Standardowo
Panel Audio Garmin GMA 340  Standardowo Standardowo
Odbiornik GPS/NAV/COM Garmin GNS 430 Standardowo Standardowo
Odbiornik GPS/COM Garmin GNC 420 Opcjonalnie Standardowo
Odbiornik GPS/COM Garmin GNC 250XL Standardowo Opcjonalnie
Transponder (Mode C) Garmin GTX 327 Standardowo Standardowo
Transponder (Mode S) Garmin GTX 330 Opcjonalnie Opcjonalnie
Autopilot S-TEC S55X Opcjonalnie Standardowo
Odbiornik Garmin GNS 430/430 Opcjonalnie Opcjonalnie
Bendix/King KN 62A DME Opcjonalnie Opcjonalnie
Bendix/King KR 87 ADF Opcjonalnie Opcjonalnie
L-3 Communications WX-55 Stormscope Opcjonalnie Opcjonalnie

Specyfikacja

 
Osiągi VUT100-120l VUT100-131l
Prędkość maksymalna w locie poziomym 150 kts (278 km/h) 175 kts (325 km/h)
Prędkość wznoszenia 1 000 fpm (5 m/s) 1 000 fpm (5 m/s)
Prędkość przeciągnięcia 50 kts (93 km/h) 55 kts (103 km/h)
Zasięg (45 min. rezerwy) 1 080 nm (2 000 km) 1 000 nm (1 850 km)

 

Wymiary zewnętrzne VUT100-120l VUT100-131l
Rozpiętość skrzydeł 34.5 ft (10.50 m) 
Długość 26.9 ft (8.2 m) 
Wysokość 8.73 ft (2.66 m) 
Rozpiętość HTU 15.75 ft (4.80 m) 
Powierzchnia skrzydeł 141.1 sq.ft (13.11 m2)

 

Masa i załadunek VUT100-120l VUT100-131l
Maksymalna masa do startu 2 932 lb (1 330 kg) 3 197 lb (1 450 kg)
Ładowność 1 102 lb (500 kg) 1 213 lb (550 kg)
Paliwo zużywalne 90 U.S.gal (340 litrów) 
Przeciążenia (N/U cat.) +3.8g; -1.52g / +4.4g; -1.76g 

 

Wymiary kabiny VUT100-120l VUT100-131l
Długość 122 in (3.1 m)
Szerokość 51.5 in (1.31 m)
Wysokość 48 in (1.22 m)
Ilość miejsc 4

Zespół napędowy

 

VUT100-120l Cobra  
Silnik Lycoming IP-360-A1B6
Moc 200 KM @ 2 700 RPM
Śmigło Hartzell, 3 łopaty, stałe
Średnica śmigła 74 in (188 cm)

 

VUT100-131l SuperCobra  
Silnik Lycoming IP-580-B1A
Moc 315 KM @ 2 700 RPM
Śmigło Hartzell, 3 łopaty, stałe
Średnica śmigła 76 in (193 cm)

Galeria