Cena podstawowa: 77 300 EU netto

Harmony LSA jest najnowszym, zatwierdzonym przez FAA samolotem kategorii S-LSA

produkowanym przez Evektor i reprezentującym nową generację

lekkich samolotów sportowych - Sportstar z certyfikatem FAA.

Jest to samolot typu "Ultimate Cross Country Touring & Training S-LSA".

Nowe skrzydło trapezowe, powiększone powierzchnie steru wysokości i lotek,

więcej miejsca w kokpicie oraz pozostałe innowacje

dają możliwość dalszego polepszenia komfortu i wydajności samolotu.

Sportowy, elegancki i fascynujący

Nowoczesny design, smukła i elegancka linia od śmigła aż po ogon i luksusowy, wygodny kokpit wyposażony w najnowszą, zmodernizowaną awionikę wyrażają wzbudzający podziw, sportowy i oryginalny wygląd.

Sprawdzony w szkołach lotniczych

Doskonałe właściwości lotu, niskie koszty eksploatacji, wytrzymały, metalowy płatowiec i doskonała niezawodność to cechy sprawdzone w czołowych szkołach lotniczych zarówno w Stanach Zjednoczonych i Australii z dostępną pomocą techniczną na całym świecie sprawiają, że Harmony LSA jest numerem jeden w wykorzystaniu go do szkolenia pilotów.

Przeznaczony do podróżowania!

Wygodny i przestronny kokpit z miejscem na wysokości ramion o szerokości 46.5 in, dodatkowe miejsce na nogi, użyteczna przestrzeń, do której możemy załadować do 634 funtów bagażu i cargo, zasięg 700 nm, najnowsza awionika w tym opcjonalny system autopilota i wyposażenie do wykonywania lotów w nocy sprawiają, że Harmony LSA to idealny samolot także do odbywania dalszych podróży.

Jakość lotnictwa ogólnego

Harmony LSA jest produkowany przez certyfikowanego (EASA oraz US LAMA) wytwórcę samolotów z ponad 45-letnim doświadczeniem w produkcji. Samolot ten tworzony jest zgodnie z najwyższymi standardami lotnictwa ogólnego.

Solidny płatowiec

Harmony LSA ma anodowany , metalowy, o zaawansowanej konstrukcji kadłub. Jest to jedyny LSA, którego wszystkie łączenia konstrukcyjne są nitowane i sklejane dla zwiększenia wytrzymałości. Wyjątkowa trwałość płatowca została udowodniona w intensywnych operacjach lotniczych w wiodących szkołach w USA, Australii i innych krajach.

Trzy silniki do wyboru

Rotax 912 iS/S2 Sport z wtryskiem paliwa - dla opłacalnej eksploatacji Rotax 914 turbodoładowany - dla możliwości operowania w obszarach gorących i wysoko położonych Rotax 912 ULS wolnossący – średnia wydajność oraz zminimalizowany ciężar

Wnętrze

Elegancki, o najwyższym komforcie!

Nowe ergonomiczne wnętrze z przyciągającym wzrok luksusem i elegancją, wyjątkowa przestronność i najnowocześniejsza awionika zapewniają najwyższy komfort użytkowania. Wygodne siedzenia z wysokimi oparciami, regulowane pedały, stylowy wygląd panelu do kontroli wentylacji, tapicerowane podłokietniki, uchwyty na butelki i inne opcje kokpitu zapewnią, że będziesz zrelaksowany nawet podczas długich lotów.

Znakomita przestronność i widoczność

W kabinie znajduje się niesamowicie dużo miejsca, bo aż 1,18 metr / 46,5 cala na wysokości ramion, co zapewnia wystarczającą przestrzeń nawet dla większych/wyższych pilotów. Stylowy kokpit wyposażony jest w wygodne siedzenia, regulowane pedały, tapicerowane podłokietniki, uchwyty na butelki oraz efektywny system ogrzewania i wentylacji. Blisko 360-stopniowy widok dookoła zapewnia doskonałą możliwość prowadzenia obserwacji z kokpitu i świadomość sytuacyjną podczas wszystkich faz lotu.

Wyposażenie

StandardoweOpcjonalne

Przyrządy dot. pracy silnika

  • Wskaźnik obrotów RMP
  • Wskaźnik temperatury głowic cylindrów (°C lub °F)
  • Elektryczny wskaźnik poziomu paliwa 
  • Wskaźnik temperatury oleju (°C lub °F)
  • Wskaźnik ciśnienia oleju (MPa lub psi)

Wskazania parametrów lotu

  • Prędkościomierz (kt lub km/h)
  • Wysokościomierz (ft lub m)
  • Busola magnetyczna
  • Wariometr (ft/min or m/s)
  • Chyłomierz

Przed przegrodą ogniową

  • Silnik Rotax 912 ULS (100 KM, łącznie ze sprzęgłem ślizgowym i Airbox),
    opcjonalnie: Rotax 914UL2 Turbo (115 KM), Rotax 912iS (100 KM)
  • Śmigło Propuls AES 1700/3/R, wykonane z kompozytów,
    regulacja z ziemi, piasta
  • Akumulator 12 V
  • Układ wydechowy
  • Łączony układ chłodzenia silnika
  • Smarowanie: wymuszone, sucha miska olejowa
  • Dwuiskrowy elektroniczny układ zapłonowy
  • Elektryczny rozrusznik
  • Generator prądu zmiennego
  • Zaślepka rewizji poziomu oleju

Przyrządy sterownicze

  • Dwa hamulce hydrauliczne (4 pompy)
  • Dwa drążki sterownicze
  • Mechaniczne klapy
  • Sterowanie lotkami, sterem kierunku, klapami i kołem przednim
    za pomocą popychaczy/cięgien
  • Sterowanie przepustnicą z blokadą
  • Regulowane pedały
  • Nowy design panelu z przyrządami
  • Przełączniki bezpieczników
  • Sterowanie kółkiem przednim
  • Podwójny przełącznik uruchamiający
  • Dźwignia ssania

 

 

 

Wygląd wewnętrzny

  • Układ wentylacji z wlotami powietrza typu NACA oraz
    gałkowe nawiewy boczne na osłonie kabiny
  • Standardowe fotele z podparciem odcinka lędźwiowego kręgosłupa
  • Luksusowe wykończenie wnętrza
  • Czteropunktowe pasy bezpieczeństwa
  • Usztywnione odcinki barkowe pasów bezpieczeństwa
  • Kieszenie boczne na mapy
  • Podłokietniki
  • Przedni przedział bagażowy z siatkami przytrzymującymi bagaż
  • Sygnalizacja otwarcia/zamknięcia osłony kokpitu
  • Zapasowe gniazdo 12V

Wygląd zewnętrzny

  • Zaawansowana konstrukcja płatowca,
    wykonana z anodowanej i odpornej na korozję blachy
  • Wszystkie połączenia konstrukcyjne
    nitowane i klejone - dłuższa eksploatacja samolotu
  • Wszystkie główki nitów wypełnione masą uszczelniającą
  • Malowanie na kolor biały
  • Podwozie trójkołowe ze sterowalnym kołem przednim
  • Opony kół podwozia głównego: 14 x 6,00
  • Opona koła podwozia przedniego: 14 x 6,00
  • Odchylana osłona kabiny z ochroną przed promieniowaniem UV
  • Osłona kokpitu z zatrzaskiem stosowanym w samochodach,
    z oddzielną blokadą (zamkiem) osłony
  • Zintegrowany zbiornik na paliwo w konstrukcji skrzydła (2 x 60l)
  • Turbulizatory na skrzydłach (rynek amerykański)

Akcesoria

  • Sprzęt do obsługi naziemnej
  • Osłona naziemna
  • Podręcznik obsługi dla pilota
  • Podręcznik konserwacji
  • Książka serwisowa
  • Zestaw zapisów testowych samolotu

 

 

 

 

 

 

 

Dysponujemy pokaźnym zakresem najnowocześniejszego wyposażenia dostępnego do indywidualnego dostosowania Harmony LSA do własnych wymagań i możliwości zawierającego najnowszy szklany kokpit, system autopilota, pakiet opcji do zwiększania komfortu kokpitu, spadochronowy system ratunkowy i wiele innych.

  • Engine Rotax 914 Turbo to silnik, który idealnie sprawdza się w warunkach obszarów wysoko położonych.
    Uzyskaj dodatkową moc potrzebną do lotów w wyższych temperatura i obszarach. Harmony LSA zasilany przez turbodoładowany Rotax 914 UL2 podnosi osiągi samolotu nawet na wyższych wysokościach. Znakomita prędkość wznoszenia 1 320 ft/min, skrócona droga do startu oraz pułap teoretyczny wynoszący 28 850 ft nadaje Twoim wysokim lotom nowy wymiar.
  • Engine Rotax 912iS najlepszy gdy najważniejsze jest ekonomiczne latanie
    Cyfrowa jednostka zarządzania silnikiem (ECU) w stylu samochodowym zapewnia właściwą mieszankę paliwowo-powietrzną na każdej wysokości, czego rezultatem jest zredukowane spalanie paliwa, niższe koszty eksploatacji oraz mniejsza emisja. Lot testowy Harmony LSA z silnikiem Rotax 912is, wtryskiem paliwa i śmigłem nastawialnym na ziemi potwierdził o 21 % niższe średnie zużycie paliwa w porównaniu do Rotax 912 ULS.
  • Garmin G3X lub Dynon SkyView EFIS + Szklany kokpit EMS
    Zintegrowany system awioniki wraz z systemem elektronicznych przyrządów lotu (EFIS) i funkcji EMS, dane o locie z układem informującym o położeniu i kursie  (ADAHRS), system wielofunkcyjny zawierający mapy terenu 3D, miejsce na systemy nawigacyjne oraz zintegrowanego autpilota.
  • Pakiet zwiększający komfort kokpitu
    Stylowy, środkowy panel sterowniczy, wysunięta deska rozdzielcza, podłokietniki (środek, prawa/lewa strona), ergonomiczne drążki sterownicze, uchwyty na butelki, kieszenie w siedzeniach przednich i panelach bocznych, rozbudowane panele boczne, stylowe dywaniki.
  • Wygodne siedzenia
    Komfortowe siedzenia z wysokim oparciem sprawią, że będziesz zrelaksowany nawet na dalekich lotach krajowych. Siedzenia są składane, aby ułatwić dostęp do dużego przedziału bagażowego.
  • Balistyczny system ratunkowy
    Ratunkowy system spadochronowy stworzony dla poprawy bezpieczeństwa w sytuacjach awaryjnych. Spadochron przyczepiony jest do płatowca i aktywowany przez system rakietowy kontrolowany za pomocą dźwigni znajdującej się w kokpicie.
  • Światła antykolizyjne, pozycyjne oraz lądowania firmy Whelen
    Światła zewnętrzne z najnowszą technologią LED dla większej oszczędności energii oraz doskonałej widoczności.
  • Podwozie na nartach do zimowej eksploatacji
    Kontynuuj latanie w sezon zimowy i ciesz się z atrakcyjności zimowej scenerii.
  • Wyposażenie do holowania 
    Samolot certyfikowany do bezpiecznego i niezawodnego holowania szybowców do 700 kg oraz banerów do 140 m2.

Ściągnij listę opcjonalnego wyposażenie Harmony LSA zatwierdzoną przez Evektor-Aerotechnik. Dla niezawodnego i bezproblemowego funkcjonowania systemów wszystkich naszych samolotów unikaj instalowania urządzeń, które nie zostały zatwierdzone przez Evektor-Aerotechnik. 

Specyfikacja

Wymiary  
Długość 20 ft (6.11 m)
Wysokość 8.2 ft (2.48 m)
Rozpiętość skrzydeł 30.4 ft (9.25 m)
Szerokość kabiny 46.5 ft (1.18 m)
Pojemność przedziału bagażowego 10.1 ft (285 l)

 

Masy i inne dane  
Ładowność

634 lb (289 kg)

Maksymalna masa do startu 1320 lb (600 kg)
Masa pustego samolotu (wersja standardowa) 686 lb (311 kg)
Maksymalny ciężar bagażu 55 lb (25 kg)
Konstrukcyjne współczynniki przeciążenia +6 / -3g
Eksploatacyjne współczynniki przeciążenia +4 / -2g
Pojemność zbiornika w skrzydle 120 l
 
Osiągi 
Silnik Rotax 912ULS (100hp) Rotax 914ULS (115hp)
Prędkość nieprzekraczalna 146 kts 270 km/h 146 kts 270 km/h
Prędkość maksymalna w locie poziomym 120 kts 222 km/h 128 kts 240 km/h
Prędkość przelotowa (75% mocy) 110 kts 204 km/h 118 kts 219 km/h
Prędkość przeciągnięcia 45 kts 83 km/h 45 kts 83 km/h
Prędkość przeciągnięcia (pełne klapy) 40 kts 74 km/h 40 kts 74 km/h
Prędkość wznoszenia 1 020 fpm 5.2 m/s 1320 fpm 6.7 m/s
Pułap praktyczny 15 500 ft 4 720 m 27 000 ft 8 230 m
Droga do startu (pas betonowy) 620 ft 190 m 560 ft 170 m
Droga do lądowania (pas betonowy) 590 ft 180 m 590 ft 180 m
Średnie spalanie paliwa 4.0 U.S.gal 15l/h 5.3 U.S.gal 20l/h
Zasięg 700 nm 1300 km 600 nm 1 120 km
 

Zespół napędowy

Silnik Bombardier Rotax 912ULS
Liczba cylindrów 4
Maksymalna moc 100 KM
Okres międzyprzeglądowy 2000 godzin
Rodzaj paliwa Bezołowiowa benzyna samochodowa lub AVGAS 100LL
Rodzaj Śmigła Stały skok śmigła lub regulowane na ziemi i w powietrzu

Galeria zdjęć

Video