Cena podstawowa: - EU netto

Pojawienie się na rynku dwusilnikowego samolotu turbośmigłowego nowej generacji,

EV-55 Outback, zbliża się wielkimi krokami. Długo oczekiwany, niezawodny i wysokiej

klasy samolot stanowi dużą konkurencję dla jednosilnikowych statków

turbośmigłowych i przestarzałego samolotu z dwoma silnikami tłokowymi.

EV-55 Outback jest wydajny, łatwy i tani w utrzymaniu dla firm operujących na całym świecie.

Uniwersalność

Outback posiada przestronną i komfortową kabinę, która zapewnia przyjemność lotu dla każdego pasażera. Opcjonalnie samolot może również występować w wersji cargo. Łatwy załadunek zapewniony jest przez szerokie drzwi w tylnej części kadłuba.

Niezawodność i bezpieczeństwo

Dwa silniki turbośmigłowe PT6A-21 i solidnie wykonany płatowiec ze stopów aluminium zapewniają niespotykany poziom efektywności i bezawaryjności.

Wysoka wydajność

Duża prędkość oraz przestronna kabina zapewniają znacznie wyższą wydajność niż w samolotach tłokowych.

Możliwość pracy w każdych warunkach pogodowych

EV-55 Outback nie jest ograniczony przez wysokie i niskie temperatury powietrza oraz może lądować na lotniskach wysoko położonych. Solidne podwozie umożliwia start z nieutwardzonych pasów startowych lub nawet z gruntu podmokłego. Niezawodny system odladzania zapewnia bezpieczeństwo lotu, nawet w warunkach silnego oblodzenia.

Niskie koszty utrzymania

Naprawy płatowca są szybkie i proste dzięki metalowej konstrukcji. Wszystkie kluczowe elementy samolotu są łatwo dostępne z powodu dużych otworów montażowych. Podzespoły samolotu znajdują się blisko siebie i są odpowiednio rozmieszczone w przedniej części kadłuba oraz w gondoli podwozia.

Zintegrowana awionika

Zintegrowany system awioniki zapewnia prostą nawigację, świadomość sytuacyjną oraz informowanie załogi przy pomocy innych systemów samolotu w tym samym czasie. Wszystko to dostępne jest dla pilotów na wyświetlaczu LCD o wysokiej rozdzielczości.

Konfiguracje samolotu

 
 

Wersja pasażerskaWersja CARGOWersja COMBIInne wersje

Wysoki poziom komfortu

Wnętrze wersji pasażerskiej samolotu zapewnia nieprzeciętny

komfort dla 9 pasażerów. Dzięki dużej przestrzeni między

siedzeniami (32.7 in / 84 cm) występuje tam wystarczająca

przestrzeń dla nóg.

 

Przy maksymalnej ilości pasażerów i bagażów,

samolot ma zasięg 800 nm / 1480 km.

 

Istnieje również wersja z miejscami dla 14 pasażerów, która jest

dostępna tylko w krajach, gdzie lokalne regulacje prawne dla

transportu lotniczego na to pozwalają.

9 pax 14 pax

Efektywność to priorytet!

Maksymalna ładowność (Payload): 3 915 lbs / 1 776 kg

Maksymalna nośność podłoża: 102 lb/sq.ft / 500 kg/m²

 

POJEMNOŚĆ CARGO

Kabina główna: 334 cu.ft / 9.47 m³

Tylni przedział bagażowy: 95 cu.ft / 2.7 m³

Przedni przedział bagażowy: 18 cu.ft / 0.5 m³

 

WYMIARY DRZWI CARGO

Szerokość: 49.2 in / 1,250 mm

Wysokość: 54 in / 1,370 mm

 

SYSTEM ZABEZPIECZEŃ

  • Siatka dzieląca
  • Pasy zabezpieczające
  • Siatka zabezpieczająca
  • 4 siatki podłogowe (opcjonalnie 5)
  • System rolkowy (opcjonalny)
cargo

Wrzechstronne wykorzystanie

EV-55 Outback jest samolotem wielozadaniowym, dlatego proponujemy wersję dla transportu kombinowanego, przewóz pasażerów i ładunków w tym samym czasie.

Liczba pasażerów: 3 - 5

 

MAKSYMALNA MASA CARGO

1 553 lbs / 700 kg (5 pax)

2 202 lbs / 1,000 kg (3 pax)

 

POJEMNOŚĆ CARGO

Kabina główna:

106 cu.ft / 3.0 m³ (5 pax)

170 cu.ft / 4.8 m³ (3 pax)

Tylni przedział bagażowy: 95 cu.ft / 2.7 m³

Przedni przedział bagażowy:  18 cu.ft / 0.5 m³

combi 3 pax combi 5 pax

Amfibie

Uniwersalność EV-55 pod względem jego operacyjności jest dla nas
kluczowym elementem, dlatego prezentujemy Państwu również wersję
Outback jako amfibie. Samolot może być obsługiwany z rzeki lub morza,
a przy tym nadal może lądować na utwierdzonym pasie startowym.
Zabiera 2 000 lb (907 kg) ładunku, przy którym może pokonać
400 nm (740 km) przy prędkości ponad 170 węzłów.

Skoki spadochronowe

Konstrukcja EV-55 doskonale sprawdza się przy operacjach
spadochronowych. Z łatwością osiąga wysokość 10 000 ft
w czasie 6 minut. Standardowe drzwi mogą zostać zastąpione
przez drzwi zwijane. Ten górnopłata ze statecznikiem typu T
pozwala na to, aby skoki mogły być wykonywane bezpiecznie
i komfortowo dla każdego jego użytkownika.

Misje specjalne

Od samego początku EV-55 projektowany był z myślą o niezawodności
i wytrzymałej konstrukcji , która umożliwi wykonywanie startów
i lądowań z krótkich pasów w terenach pustynnych, górzystych
oraz na tundrze. Może zostać wyposażony w niezbędne oprzyrządowanie,
dzięki dużej ładowności oraz dwóm dodatkowym generatorom 300 A.

ev other

Awionika

 
 

SpecyfikacjaInformacje wyświetlane na PFDInformacje wyświetlane na MFD

 Wyświetlacz PFD  2 szt.  Transponder (Mode S)  
 Wyświetlacz MFD    Radiokompas ADF  opcjonalnie
 Pulpit sterowniczy    DME  opcjonalnie
 Sterowanie FD  2 szt.  System TAWS  opcjonalnie
 Zintegrowany autopilot cyfrowy    System TAS  opcjonalnie
 Odbiorniki VOR/ILS/COM  2 szt.  System informujący o  pogodzie  opcjonalnie
 Odbiornik GPS  2 szt.  Satelitarny odbiornik pogodowy  opcjonalnie
 Sensor reference system  2 szt.  Syntetyczny system wizyjny  opcjonalnie
 Magnetometr  2 szt.  Radiowysokościomierz  opcjonalnie
 Koncentrator danych  2 szt.  Radar pogodowy  opcjonalnie
 Audio panel    Aparat nadawczo-odbiorczy HF  opcjonalnie
 Odbiornik markerów radiolatarni      

Prędkość                                                                  Pionowe odchylenie od ścieżki  - GS i ścieżką schodzenia  
Wysokość    Busola magnetyczna  
Prędkość wznoszenia    Wysokość radarowa  opcjonalnie
Wskaźnik ADI    Zobrazowanie cech systemu wizyjnego  opcjonalnie
Chyłomierz poprzeczny    Zobrazowanie przeszkód terenowych  opcjonalnie
Sztuczny horyzont      

Przesuwna mapa nawigacyjna                             Wskazania dot. paliwa - ilość, przepływ, rezerwa  
Wskaźnik kierunku północnego   Wskazania parametrów silnika  
Wskaźnik prędkości i kierunku   Mapy lotnicze (wymagana subskrypcja od Jeppesena)  
Zasięg i kompas   Dane systemu TAS opcjonalnie
Wskaźnik kierunku naziemnego   Dane systemu TAWS opcjonalnie
Punkt trasy   Dane łącza danych satelity pogodowej opcjonalnie
Identyfikator punktu trasy   Dane radaru pogodowego opcjonalnie
Aktualny odcinek trasy w planie lotu   Dane o burzy opcjonalnie
Lotnisko i informacje o lotnisku   Wskaźnik trybu "hold" systemu DME opcjonalnie
Aktywna i zapasowa częstotliwość  VOR/LOC      

Dokumentacja techniczna

 
 

Masy i wymiaryOsiągi

Wymiary zewnętrzne
 Rozpiętość skrzydeł  52.82 ft  16.10 m
 Długość  47.47 ft  14.35 m
 Wysokość  15.28 ft  4.66 m
 Rozpiętość HTU  15.75 ft  4.80 m
 Rozstaw kół  9.58 ft  2.92 m
 Rozstaw osi  13.68 ft  4.17 m
Masy eksploatacyjne
 Maksymalna masa do startu  10 140 lb  4 600 kg
 Masa pustego samolotu (wersja cargo)  5 725 lb  2 597 kg
 Masa pustego samolotu (wersja pax)  5 860 lb  2 658 kg
 Maksymalna ilość paliwa  3 651 lb  1 656 kg
 Maksymalny załadunek  3 915 lb  1 776 kg
 Maksymalny ciężar w tylnim przedziale bagażowym  551 lb  250 kg
 Maksymalny ciężar w przednim przedziale bagażowym  221 lb  100 kg
 Charakterystyka kabiny
 Liczba pasażerów    9 (14)
 Ułożenie siedzeń    1+1 (1+2)
 Odstęp między siedzeniami  32.7 in  83 cm
 KABINA PASAŻERSKA (BEZ KOKPITU)    
 Długość  197.6 in  5.02 m
 Szerokość  63.4 in  1.61 m
 Wysokość  54 in  1.37 m
 Pojemność  334 cu.ft  9.47 m³
 POJEMNOŚĆ PRZEDZIAŁU BAGAŻOWEGO    
 Tylny (z tyłu kabiny pasażerskiej)  95 cu.ft  2.7 m³
 Przedni  18 cu.ft  0.5 m³
 DRZWI WEJŚCIOWE I CARGO    
 Szerokość – część pasażerska  28 in  0.71 m
 Szerokość – w pełni otwarte do załadunku  49.2 in  1.25 m
 Wysokość  54 in  1.37 m

Prędkości
Maksymalna prędkość w locie poziomym (10 000 ft)   220 KTAS
Prędkość przeciągnięcia (klapy 0o)    77 KEAS
Prędkość przeciągnięcia (klapy 38o)   64 KEAS
Parametry startowe (MTOW)
Długość pasa do startu, ISA, H = 0 ft (SL) 1 122 ft 342 m
Całkowita dystans przewyższenia 50 ft na przeszkodami, ISA, H = 0 ft (SL) 1 378 ft 420 m
Całkowita dystans przewyższenia 50 ft na przeszkodami, ISA, H = 0 ft (SL), STOL 1 124 ft 373 m
Długość pasa do startu, ISA+20°C, H = 6 562 ft 1 624 ft 495 m
Całkowita dystans przewyższenia 50 ft na przeszkodami, ISA+20°C, H = 6 562 ft 2 000 ft 610 m
Parametry wznoszenia
Z dwoma silnikami działającymi 1673 fpm 8.5 m/s
Z jednym silnikiem niedziałającym 453 fpm 2.3 m/s
Parametry lądowania (MLW)
Długość pasa do lądowania, ISA, H = 0 ft (SL) 1 014 ft 309 m
Całkowita dystans przewyższenia 50 ft na przeszkodami, ISA, H = 0 ft (SL) 1 673 ft 510 m
Całkowita dystans przewyższenia 50 ft na przeszkodami, ISA, H = 0 ft (SL), STOL 1 391 ft 424 m
Długość pasa do startu, ISA+20°C, H = 6 562 ft 1 394 ft 425 m
Całkowita dystans przewyższenia 50 ft na przeszkodami, ISA+20°C, H = 6 562 ft 2 133 ft 650 m

take off and landing

Jednostka napędowa

 
 
Silnik Śmigło                                                                       
Producent  Pratt & Whitney  Producent                          Avia Propellers
Model  PT6A-21  Model  AVIA AV-844
Maksymalna moc do startu  2 x 535 KM  Typ  4 łopaty, stałe
TBO  3,600 FH  Średnica  82 in 2.082 m

FAQ

Jaki jest możliwy termin dostawy samolotu EV-55?
Oczekujemy, że proces certyfikacji typu EASA zostanie zakończony w roku 2018. Pierwsze dostawy EV-55 dla operatorów zostaną przeprowadzone w roku 2019.
Jak długo trwa proces realizacji zamówienia, po uiszczeniu opłaty?
Terminy dostaw zależy od zdolności produkcyjnych oraz zaległych zamówień. Ostateczny termin dostawy zależy także od kolejność realizacji zleceń, procesu produkcji  i ustala się ją przy składaniu zamówienia na samolot.
Czy mogę operować samolotem w moim kraju? Czy uzyskam pomoc lokalnym procesie certyfikacji?
Naszym podstawowym celem jest uzyskanie certyfikatów typu EASA i FAA. Evektor dostarcza niezbędną dokumentację dla organów w innych krajach w razie potrzeby.
Jaki jest koszt eksploatacji samolotu?
Na podstawie naszych aktualnych obliczeń, koszty operacyjne EV-55 są niższe niż u innych producentów samolotów dwusilnikowych i są bardzo zbliżone do kosztów, jakie ponosi operator samolotów jednosilnikowych. Koszty operacyjne w poszczególnych krajach zależą od lokalnych uwarunkowań. Pod względem przewożenia ilości ładunku, podawanej w funtach na milę morską, koszt EV-55 jest niższy niż u konkurentów prowadzących sprzedaż jednosilnikowców.
W jaki rodzaj awioniki są wyposażone samoloty EV-55?
Pierwsze samoloty jakie dostarczymy będą miały klasyczną awionikę. W pełni zintegrowany szklany kokpit będzie dostępny jako opcja w kolejnych wydawanych seriach.
Czy zapewnione są szkolenia z zakresu pilotażu i konserwacji płatowca?
Będziemy zapewniać dla klientów zarówno kadrę szkolącą w pilotażu, jaki i w obsłudze naziemnej EV-55 w siedzibie naszej firmy w Kunovice lub w miejscu zainteresowanego.
Czy są dostępni sprzedawcy oraz serwis na terenie mojego kraju?
Budujemy sieć sprzedawców, serwisów oraz systemów obsługi klienta, aby pokryć najważniejsze regiony świata, takie jak: Stany Zjednoczone, Kanada, Ameryka Południowa, Azja, Australia, Nowa Zelandia, Afryka i Europa.
Jakie rodzaje finansowania są zapewnione?
Pomagamy naszym klientom w ocenie możliwości finansowania, a także w komunikacji z instytucjami finansowymi, natomiast wszystkie opcje będą znane przed wprowadzeniem samolotu na rynek.
Czy mogę używać wersji EV-55 z miejscami dla 14 pasażerów?
Zaprojektowana 14-miejscowa wersja jest możliwa do operowania w państwach, których prawo i odrębne zasady na to zezwalają.

Galeria