Cena podstawowa: - EU netto

Magnus Fusion to certyfikowany ( LTF-UL 2003, LSA, CS-LSA) samolot, wyjątkowy pod każdym względem!

Już na pierwszy rzut oka widać, że jego dziedzictwo to podniebne wyścigi!

Symetryczny profil skrzydła pochodzi o sławnego  Corvus Racer 540,

podobnie jak jego zwrotność, wytrzymałość oraz wysoka sprawność.

Nasz samolot to dobra wiadomość nie tylko dla tych co lubią szalone akrobacje,

ale również tych cenią sobie bezpieczeństwo oraz solidne i przemyślane wykonanie.

Wszechstronność i uniwersalność!

Magnus Fusion został zaprojektowany tak, aby dawać szczególne doświadczenia latania wszystkim bez względu na stopień zaawansowania w pilotażu. Nadaje się również do satysfakcjonującej akrobacji lotniczej. Nazwa Fusion pochodzi od połączenia Corvus Racer 540, samolotu o wysokich osiągach akrobatycznych oraz modelu Corvus Phantom, lekkiego samolotu sportowego. Jest niezawodny, ekonomiczny, komfortowy oraz dostępny w przystępnej cenie!

Przestronność i doskonała widoczność!

Szeroki kokpit zapewnia dużą przestrzeń, która z pewnością sprosta krzepkości niektórych ludzi. Załoga posiada dobry widok z kokpitu, dzięki obszernej osłonie kabiny, wykonanej bez użycia zbędnych ram, mogących utrudniać prowadzenie obserwacji.

Nieprzeciętny komfort

Ergonomiczne fotele zapewniają komfort pilotów podczas wykonywania długich lotów. Bardzo oryginalnym rozwiązaniem jest regulowanie pedałów do wysokości pilota, wraz ze stałym utwierdzeniem siedzeń, co zwiększa ich stabilność i bezpieczeństwo. Komfort lotu można zwiększyć o opcjonalne wyposażenie w system autopilota.

Technologia włókna węglowego

Wysoki stosunek wytrzymałości do wagi, wizualnie atrakcyjny, mniejsza liczba części, ulepszone właściwości aerodynamiczne, większa wytrzymałość na zmęczenia, ponadprzeciętna odporność na ścieranie, lepsze wrażenia akustyczne, odporność na korozję, ulepszone właściwości izolacyjne.

Doskonały samolot akrobacyjny!

Fusion to dolnopłat ze skrzydłem trapezowym oraz profilem symetrycznym, który wraz z silnikiem UL Power 260 iSA zapewnia świetne właściwości akrobacyjne. Posiada duże powierzchnie sterowe, dzięki czemu osiąga wysoką zwrotność w powietrzu. Jest szybki, zrywny oraz wysoce sterowny w porównaniu do innych samolotów tej kategorii. Jego prędkość przelotowa to ok. 130 węzłów.

Wysoka wytrzymałość

Cały samolot jest wykonany z włókna węglowego o wysokiej wytrzymałości, plastra miodu oraz pianki PCV o strukturze warstwowej, która zdolna jest przenieść przeciążenia rzędu +6/-3 g. Głównym elementem nośnym kadłuba jest spawana, chromowo-molibdenowa rama, do której przymocowane jest skrzydło oraz podwozie główne. Mocowanie silnika oraz elementy spawane systemu sterowania są również wykonane z bardzo wytrzymałej stali chromowo-molibdenowej.

Wnętrze

FUSION Base FUSION Vantage FUSION S-LINE
  • Bez tapicerki
  • Proste pokrowce na siedzenie
  • Brak ogrzewania kabiny
  • Regulowane pedały
  • 4-punktowe pasy bezpieczeństwa
  • Pojedyńczy system sterowania
  • Tapicerowana kabina
  • Wykładzina
  • Proste pokrowce na siedzenia
  • Ogrzewanie kabiny
  • Regulowane pedały
  • 4-punktowe pasy bezpieczeństwa
  • Podwójny system sterowania
  • Skórzana tapicerka
  • Wykładzina
  • Skórzane pokrowce na siedzenia
  • Ogrzewanie kabiny
  • Regulowane pedały
  • 4-punktowe pasy bezpieczeństwa
  • Podwójny system sterowania

Awionika i wyposażenie

   FUSION Base  FUSION Vantage  FUSION S-LINE
Oprzyrządowanie  Standardowe (zegary analogowe)  1 LCD  2 LCD
 Wnętrze Zwykłe  Wysoka jakość  Skóra
 Wygląd zewnętrzny  Skromny Atrakcyjny Indywidualny
 Silnik ►Rotax 912
►UL Power 260
►Rotax 912
►UL Power 260
►Rotax 912
►UL Power 260
Wyposażenie Ograniczony wybór opcji: Szeroki wybór opcji: Pełne wyposażenie:
Autopilot niedostępne 2 2
Nadajnik ELT 2 2 2
Ogrzewanie rurki Pitota 2 2 3
Ogrzewanie kabiny 2 3 3
Ogrzewanie kabiny (większa wydajność) 2 2 2
Pakiet NVFR 2 2 3
LSA BRS (600 kg) 2 2 2
Hamulec postojowy 2 3 3
6'' koła 2 2 2
Dwa zespoły sterujące (Dual Control) 2 3 3
Owiewki podwozia 2 3 3
Proste malowanie 2 3 niedostępne
Luksusowe malowanie 2 2 3
Skórzane siedzenia 2 2 3
Tapicerka 2 3 niedostępne
Skórzana tapicerka 2 2 3

 

  FUSION Base FUSION Vantage FUSION S-LINE
Awionika
  • Standardowe przyrządy 3-1/8" (prędkościomierz, wysokościomierz, wariometr, zakrętomierz, busola)
  • Radiostacja/Transponder (Funkwerk)
  • System monitorowania pracy silnika Dynon EMS-D120
  • Elektroniczne sterowanie klapami (Flybox)
  • Elektryczny trymer
  • 12-voltowy układ elektryczny
  • Ledowe światła nawigacyjne, stroboskopowe oraz pozycyjne (AVEO PowerBurst)
  • 1 Wyświetlacz 10" (Dynon Skyview System)
  • Standardowe przyrządy zastępcze 2-1/4"
  • Panel Riadio Garmin GTR200
  • Elektroniczne sterowanie klapami (Flybox)
  • Elektryczny trymer
  • 12-voltowy układ elektryczny
  • Ledowe światła nawigacyjne, stroboskopowe oraz pozycyjne (AVEO PowerBurst)
  •  2 Wyświetlacze 10" (Dynon Skyview System)
  • Standardowe przyrządy zastępcze 2-1/4"
  • Panel Riadio Garmin GTR200
  • Elektroniczne sterowanie klapami (Flybox)
  • Elektryczny trymer
  • 12-voltowy układ elektryczny
  • Ledowe światła nawigacyjne, stroboskopowe oraz pozycyjne (AVEO PowerBurst)
Podwozie
  • 4'' koła
  • różnicowe działanie hamulców
  • podwozie z przednim kółkiem
  • 4'' koła
  • hamulec postojowy
  • różnicowe działanie hamulców
  • podwozie z przednim kółkiem
  • 4'' koła
  • hamulec postojowy
  • różnicowe działanie hamulców
  • podwozie z przednim kółkiem
Balistyczny system ratunkowy JUNKERS Magnum Lightspeed Softpack JUNKERS Magnum Lightspeed Softpack JUNKERS Magnum Lightspeed Softpack

 

Specyfikacja

Wymiary
Długość 6700 mm
Rozpiętość skrzydeł (z wingletami) 8330 mm
Powierzchnia skrzydeł 10,834 m2
Szerokość kokpitu 1170 mm
Miejsca w kokpicie 2

 

Masy i inne dane
Masa pustego samolotu (ze spadochronem ratunkowym) ok. 297 kg (wersja podstawowa)
Maksymalna masa do startu (ze spadochronem) 472,5 kg (UL) / 600 kg (LSA)
Maksymalna masa bagażu 20 kg
Dopuszczalne przeciążenia +6 / -3g
Pojemność zbiornika paliwa 90 litrów
Osiągi
Prędkość manewrowa 194 km/h / 104 kts
Prędkość maksymalna w locie poziomym 266 km/h / 144 kts
Prędkość nieprzekraczalna 313 km/h / 169 kts
Prędkość przelotowa 185 - 240 km/h / 100 - 130 kts
Prędkość przeciągnięcia (z klapami) 35 kts
Maksymalna prędkość wiatru bocznego do lądowania 20 kts
Spalanie paliwa 16 - 21 l/h
Pułap praktyczny 12 000 ft
Rozbieg 120 - 130 m
Dobieg 150 -200 m
Zasięg 800 - 1100 km

Napęd

Silnik Rotax 912, UL Power 260
Moc 80 KM - 100 KM
Śmigło Woodcomp / MT /Duck
Olej 3.0 L [0.79 US gal]
Paliwo Bezołowiowa benzyna samochodowa z min. 98 okt. RON (89 MON = 93 AKI).
AVGAS 100LL może być również używane jeżeli określone paliwo nie jest dostępne.

Galeria

Wideo